donderdag 15 mei 2014

Dag 2/22 - Beni Haoua

De eerste 52 km recht naar de kust in het noorden gingen prima, met onderweg wel een col. Toen ik in Tenes voor de volgende 41 km oostwaarts afboog begon de miserie: een tegenwind met stormkracht zoals ik in mijn fietscarriere nog niet heb meegemaakt. Op een horizontaal stuk moest ik in de remmen en afstappen om niet van de baan geblazen te worden. Het kostte me 4 uur om in Beni Haoua te geraken. Ik slaap in wat ze hier een bungalow noemen.

Morgen moet ik nog een kleine 100 km oostwaarts langs de kust tot in Tipaza. Als er weer zulke wind is zal ik ergens onderweg stranden.

Vanavond de Europa League finale. Samen met alle (mannelijke) Algerijnen ga ik in een café kijken. Het gekke is dat ze allemaal voor een van de ploegen supporteren.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten