woensdag 21 mei 2014

Dag 2/27 - Taghzouit (Seddouk)

Na 10 km klimmen kwam ik aan een buitenaards mooi panorama naar het noorden van op de zogenaamde Point de Vue du Djurdjura, 1853 m hoog. Vaut le voyage, daar doen we het voor! Ik vond het nog mooier dan dat van op de Tizi'n Test in de Atlas.

En dan een reuze afdaling tot 300 m. Daar werd ik tegengehouden door een overijverige imbeciele militair die wou scoren. Alle details, tot en met de voornamen van mijn beide ouders en zelfs het merk van mijn fiets werd letter per letter over een steeds afbrekende telefoonverbinding doorgegeven. De brave man zei dat het in Algerije verboden is alleen te reizen. Uiteindelijk mocht ik door, maar ik was er wel een uur van de koele ochtend mee kwijt.

Rond 16 u gestopt in Taghzouit, gehucht van Seddouk. Omwille van de onweersdreiging wilde ik niet wild kamperen. Slapen mocht in de moskee.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten