maandag 16 juni 2014

Dag 2/53 - Colpetrazzo

Om 7 u 's ochtends werd ik op een weggetje in de bergen tussen de Abruzzen en Lazio overvallen door een onweer, een ware zondvloed van bliksem, donder en een gordijn van dikke regendruppels. Het was wel voorspeld en ik reed eigenlijk recht naar de inktzwarte wolken toe, maar zo fel had ik het toch niet verwacht. Geen ontsnappen aan. Gelukkig maar dat het sportmateriaal tegenwoordig van prima kwaliteit is, maar klimmen met regenkledij aan blijft desondanks een probleem. Na een uurtje was het gedaan, en in de buurt van Leonessa kwam zowaar de zon er weer door.

Bij het Lago di Piediluco volgde ik het voorbeeld van een kersenplukkende wielertoerist, die daarna een heel eind met mij meereed en mij veilig doorheen Terni loodste. Dikke meevaller, want door de erbarmelijke wegaanduidingen (een weerkerend probleem in Italiƫ) zou ik anders zeker een half uur in de doolhof van de stad hebben rondgedwaald.

Even later weer een onweersbui, maar deze keer was ik bijtijds in een bar om te schuilen.
Na wat zoekwerk kwam ik na de dag met de meeste kilometers tot nu toe aan in La Torraccia, het prachtige huis in Colpetrazzo (gehucht van Massa Martana) waar mijn Amerikaanse gamba-kompaan Betsy en haar Franse man Jacques wonen. Na een hete douche en een delicieus avondmaal was het een groot genoegen gambaduetten te spelen. Het deed vreemd aan na twee maanden muzikale inactiviteit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten