dinsdag 16 september 2014

Dag 3/14 Cozzano

In de regen vertrokken. In het eerste dorp een geldautomaat gezocht, en wat bleek? Dat ik de komende drie dagen, tot in Bonifacio aan de Corsicaanse zuidpunt, geen geldautomaat meer zou vinden. Dat komt er natuurlijk van als je alle steden vermijdt. Behoorlijk klote, want ik had nog amper een veertigtal euro over. Terugkeren naar Corte wilde ik niet, dus reed ik op goed geluk toch maar verder.
Vandaag zat ik in hartje Corsica en heb ik twee grote cols beklommen. De eerste (Col de Sorba, de zwaarste) in droog weer, de tweede (Col de Verde) in de gietende regen. Allebei op een zeer rustig baantje.
De Col de Verde beantwoordt helemaal aan mijn ideaalbeeld. Een klim aan 5 %, af en toe 6. Dan kom ik in een ritme dat ik uren zou kunnen volhouden zonder te hoeven stoppen. En een afdaling aan 2 %, soms 1 ,nooit meer dan 3. Dat kan bijna zonder te remmen, en zo heb je heel lang (in dit geval 20 km) plezier van de inspanning, geleverd bij het klimmen.
Bij het doorkruisen van Cozzano zag ik dat er een gite d'etape was. Hoewel ik eigenlijk verder wilde geraken vandaag toch maar gestopt, want het is geen kampeerweer.
Op aangegeven van de eigenaar van de gite ging ik langs bij de apotheek, waar ze mij met mijn visa-kaart 100 euro gaven. Pak van mijn hart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten