maandag 8 juni 2015

Dag 4/33 Bitola

Terwijl ik zit te wachten tot Goce en zijn ouders opstaan even een kort berichtje over gisteren. Over een prachtige col door het Galicica nationaal park van het Ohridmeer naar het Prespanmeer overgestoken. Dan nog een lang plat stuk en een tweede (onverwachte) col, om in de plassende regen Bitola binnen te rijden.
Daar had ik een afspraak met Warmshowers-contact Goce aan het kraam in de hoofdstraat waar hij zelfgemaakte T-shirts verkoopt.
Op zijn fiets reed hij met mij de 6 km naar het dorpje Krklino waar hij met zijn ouders woont. Ik werd daar heel vriendelijk ontvangen. Na een hete douche en lekker eten uit de eigen tuin kroop ik in mijn slaapzak op de sofa in de living.
Na twee weken rondtrekken met Luk ben ik vanaf nu nog een maand alleen op trot. We vormden een heel goed team, dat samen in het Montenegrijnse hooggebergte uitdagingen aanging die we apart niet zouden aangedurfd hebben. Fysiek zijn we elkaar waard en we hebben dezelfde stijl van reizen, dus dat is voor herhaling vatbaar!

1 opmerking:

  1. Vaya con Dios, Marco Polo ! Het waren 2 zalige weken. Ik zit nu op een terras in Tirana te schuilen en te zoeken naa warmShowers. Het ga je goed, polyglotte kompaan! Luk

    BeantwoordenVerwijderen