zaterdag 27 juni 2015

Dag 4/53 tot 4/55 Edremit-Bandirma

Eenmaal ik voor Edremit de Egeische Zeekust had verlaten volgden twee dagen richting noorden door een zeer mooie bergstreek, begroeid met overwegend mediterrane pijnbomen. Een lust voor het oog, zeer rustige baan, constante tegenwind. Wild gekampeerd aan een stuwmeer, zalig gezwommen. Na een 40-tal km off road volgden de laatste 60 km naar Bandirma over een onverwacht drukke en brede baan tegen een bijna onoverkomelijke noordenwind.
Dat waren de laatste fietsdagen. Vandaag nog een lokaal fietsrondje om een mooi zwemplekje te zoeken, grote kuis in mijn bagage en wat lezen. Morgen woensdag de ferryboot naar Istanbul, en 2 nachten bij een Warmshowers-contact, Demir. Bij hem thuis mag ik al mijn spullen achterlaten tot eind augustus.
Donderdag nog een dagje rondwandelen in Istanbul, en vrijdag de vlucht naar huis. Voorlopig einde verhaal. Wordt vervolgd!


Epiloog

Terwijl ik in Bandirma op een bank aan zee zat te lezen kwam een schoenpoetser zijn standje naast mij installeren. We geraakten in zeer gebrekkig Duits aan de praat, waarop hij een cafĂ© in dook en met twee thees naar buiten kwam. 

Hij had bijzonder mooie schoenen aan, en toen ik hem ernaar vroeg vertelde hij dat hij ze gekocht had in een winkel vlakbij. Ik ernaar op zoek, en ze nog gevonden ook aan een interessante prijs. Waar losse babbels al niet kunnen toe leiden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten