zondag 13 september 2015

Dag 5/17 Goreme

Ik zit nu in het centrum van het typische Cappadocie. Fantastisch landschap, bizar en poëtisch. Veel in het gesteente uitgehakte kerken en fallisch opstaande rotspartijen. Begrijpelijk dat er veel toeristen op afkomen.
Deze middag in Urgup was er een vierdaags fietsevent (vooral mountainbikes) aan de gang met meer dan 1000 deelnemers uit de hele wereld. Ik zag een groepje jongeren van een plaatselijke fietsclub met mooie fietshemdjes, en toen ik vroeg of ik er geen kon kopen/krijgen ging er een prompt in hun clubhuis een halen. Betalen was niet nodig.
Vlak voor aankomst in Goreme was er een afdaling op kasseien die zo steil was dat ik er niet af dierf rijden en dus afstapte om stapvoets naar beneden te schuifelen met beide remmen dicht. Moet rond de 25 % geweest zijn.
Ik slaap in een schitterend goedkoop hotelletje (met zwembad!). Morgen een dagje surplacen en een wandeling maken in deze onwaarschijnlijke omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten