zondag 20 september 2015

Dag 5/24 Ilic

Ik moet misschien mijn planning bijstellen. Bedoeling was de 200 km van Divrigi naar Erzincan in 2 dagen te rijden, maar ik ben ruim voor halfweg gestrand in Ilic.
Daar zijn twee redenen voor. Vooreerst de loodzware eerste 50 km met veel klimwerk (meer dan 1500 hoogtemeters). En dan de hele tijd vervelende wegenwerken in verschillende stadia van afwerking zodat ik kilometers lang over losliggende grote keien moest dokkeren. Bijzonder vermoeiend, zeker als de weg ondertussen stijgt of daalt. 
Als klap op de vuurpijl is er rond Ilic een stuwmeer in aanbouw op de Eufraat. Daarvoor hebben ze de weg die ik nam laten onderlopen en een reusachtige omleiding aangelegd ... in losliggende keien.
Net als gisteren onderweg geen enkele plek voor een theepauze.
Ik kwam aan het einde van mijn latijn om 12.30 u in Ilic aan. Totaal buiten verwachting zag ik daar een goed hotel. De twijfel heeft niet lang geduurd.
Morgen rij ik alvast tot Kemah, een dikke 70 km. En dan zie ik wel.
Ik heb wel enorm genoten van de rit. Het hooggebergte was weer eens fabuleus mooi.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten