vrijdag 25 september 2015

Dag 5/29 Trabzon

Om te vloeken! Welgeteld 2 dagen geleden is het klooster van Sumela gesloten voor geologisch onderzoek van de rotsen waarin/waartegen het gebouwd is. Blijkbaar vormden vallende rotsen en brokstukken een gevaar en is een diepgaand onderzoek onvermijdelijk.
Gelukkig wist ik het net voor vertrek uit Macka, anders was ik voor niets 800 m geklommen. Om het klooster alleen langs de buitenkant te zien leek me dat een inspanning buiten proportie. Ik doe het met de foto's in Google Afbeeldingen.
Ik ben dus op het gemak naar Trabzon afgezakt, waar ook wat moois te zien is: een Aya Sofia die nu moskee is, het Trabzon museum in een prachtig Jugendstil huis, een karavanserai, .... Maar vooral is Trabzon een aangename stad om in rond te dwalen. Spijtig dat Trabzonspor vanavond geen thuismatch speelt!
Het viel mij daarstraks te binnen dat ik sinds Kayseri 10 dagen geleden geen buitenlanders meer gezien heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten