dinsdag 1 september 2015

Dag 5/5 Ahmetbeyli

Op tijd vertrokken, rustige rit met vooral een prachtig stuk over een klein baantje door zongebruinde heuvels. Op een 25 km voor Selcuk was het tegen twaalven en vond ik onderkomen in een (primitieve) bungalow op een camping in een mooie baai.
Ik ben weer de enige buitenlander en niemand spreekt hier Engels. Vind ik toch wel spijtig. Turkije is op heel mijn fietsreis het eerste land waar ik bijna nooit een gemeenschappelijke taal vind om te communiceren met de mensen.
Hopelijk is het ook vannacht rustig. Fantastisch gezwommen, en de rest van de dag geluierd en de 2 km landinwaarts gelegen Griekse site Klaros bezocht.
Vlakbij Selcuk ligt Efes (Efese volgens onze bijbelvertalingen), hoofdstad van het Romeinse Asia Minor en na Rome de belangrijkste klassieke stad volgens de Lonely Planet gids. Na 150 jaar opgraven is nog altijd slechts 18 % vrijgemaakt. Ik ben benieuwd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten