vrijdag 4 september 2015

Dag 5/8 Afrodisias-Tavas

Bij zonsopgang vertrokken om vroeg de 55 km naar Afrodisias met de bijhorende 500 m stijging te kunnen afleggen. Rustige baan, prachtig landschap.
Afrodisias is zoals de Lonely Planet gids beschrijft. Heel weinig volk, schitterend kader, nog redelijk intact wegens niet leeggeroofd door buitenlandse musea. Vooral van het langwerpige stadion (270 m lang, 30000 toeschouwers, het grootste en best bewaarde ter wereld) viel mijn onderkaak naar beneden. Verder oa een grote poort en een theater. Nog heel veel op te graven.
Het gevolg van dit fantastische bezoek is dat het nu, na de middagpicknick, 14 u is en er nog 40 km (en een col van 1070 m) overblijven tot mijn einddoel van vandaag, Tavas. De zon staat nu bijna loodrecht, dus ik neem toch nog wat rusttijd om deze blog aan te vullen.
Door langs Afrodisias te rijden heb ik wel Pamukkale gemist, maar je kan niet alles doen met de fiets, en Pamukkale is als absolute publiekstrekker minder aanlokkelijk voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten