zondag 6 september 2015

Dag 5/9 Yesilova

Mooie dag. Net voor zonsopgang vertrokken. Een paar klimmen in een majestueus breed berglandschap, rustige baan. Bij het ontbijt nog maar eens op thee getrakteerd door een trio vriendelijke mannen, met wie ik warempel een hele taalloze conversatie voerde. Alle drie jonger dan ik! Ze konden het maar niet geloven. Ik ook niet eigenlijk.
Na een dikke 70 km een onwaarschijnlijk mooi meer, waar ik tot 16 u bleef hangen op een bank onder een boom. Mooi strand, koel en glashelder water, hier en daar een Turkse familie op zaterdagse (= onze zondagse) picknick. Mijn buren staken me af en toe iets toe: meloen, vlees van de barbecue. Let midden op de foto op het gezin van drie. Vader en zoon speelden lang in het water terwijl moeder, van top tot teen aangekleed inclusief hoofddoek, 5 m van de waterkant op het strand zat te kijken...
8 km verderop vond ik in Yesilova een hotelletje voor 8 euro. Het kan wel een opfrissing gebruiken, maar alles functioneert nog. Wat wifi was wist de baas niet.
Na wat zoeken een biertje gekocht in een winkel, maar toen ik het op een pleintje aan het drinken was kwam een vriendelijke jonge gast me in het Turks duidelijk maken dat ik daar (in wat hij het park noemde) geen alcohol mocht drinken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten