dinsdag 6 oktober 2015

Dag 5/39 Tsalka

Vreemd, het is ineens herfst. Of is het gewoon de grote hoogte en het bewolkt weer? Vannacht veel regen, vandaag temperaturen tussen 4 en 14 ºC. Deze ochtend vertrokken in de ochtendmist. De hele dag veel kleren aan. Onderweg zag ik een bergtop van 3100 m die al in de sneeuw ligt.
De dorpen waar ik door rijd zijn ongelooflijk troosteloos. De meeste huizen bevinden zich in een schabouwelijke toestand. Buiten de (heel rustige) hoofdbaan, waar ik over rijd, zijn de straten niet geasfalteerd. Of ze zijn het ooit geweest maar dat is niet meer te zien. Door de regen zijn ze modderig en vol putten en bulten. Zelfs een baan die op mijn kaart als de grote baan Tsalka-Marneuli getekend staat is eigenlijk niet te berijden tenzij met een terreinwagen. Gelukkig is de baan naar Tbilisi redelijk OK, tot hiertoe toch.
In Tsalka vond ik na twee al te gore hotels dankzij een oude man die mij aansprak uiteindelijk toch treffelijk onderkomen in een gebouw dat ooit dienst deed als hotel maar nu niet meer als dusdanig aangekondigd staat. Je moet het gewoon weten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten