dinsdag 6 oktober 2015

Dag 5/40 Tbilisi!

Voor de laatste fietsdag nog een keer goed uit de pijp mogen komen. Ik dacht dat de meer dan 1000 m hoogteverschil mij vandaag op een roetsjbaan naar Tbilisi zouden zetten. Tot vlak voor Tbilisi was het een heel golvend parcours tussen 1300 en 1600 m hoogte, en pas helemaal op het eind kwam de verdiende afdaling. Spijtig genoeg op slechte weg, zodat ik er eigenlijk niet veel aan had.
Het weer en het landschap zaten fantastisch mee. Vertrokken in dichte mist en bij het doorbreken van de zon prachtig zicht gehad op een flink aantal kuddes schapen/geiten en koeien.
Bij het naderen van Tbilisi zag ik in het verre noorden de besneeuwde toppen van de Kaukasus liggen, heel indrukwekkend!
Onderweg dikwijls gestopt om rond te kijken en een laatste keer te genieten van het fietsplezier. De herinnering hieraan moet mij de winter doen doorkomen. Veel tijd om uit te pluizen hoe het vervolg er zal uitzien! Mogelijkheden zat, maar Armenië en Iran zijn er zeker bij.
Bijzonder plezierig onderkomen in een hostel (Waltzing Mathilda). Ik slaap in een dormitory.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten