zaterdag 22 april 2017

Dag 8/12 Oskemen

Na een dag als gisteren is een kleine terugslag te verwachten. Ik had deze ochtend dan ook loden benen, die pas na het middageten soepel werden. Het vooruitzicht van de luxe van een hotel en morgen een dagje​ rondwandelen in een echte stad hielp me te blijven trappen. Onderweg was trouwens bijna geen bewoning. Dit is een voorbode van wat me in Mongolië te wachten staat.
In het ene 'kafe' (zo heet hier een zaak waar je zowel eten als drinken kan krijgen) onderweg mocht ik van de heel sympathieke eigenares, links op de foto, niet betalen voor mijn eten.
Stilletjesaan verandert het landschap. Ik nader het Altaigebergte, en dat is te zien. Het weer wordt kouder ook, vlakbij begint Siberië. Er zijn nog veel resthopen sneeuw, overal stroomt smeltwater.
De kilometerpaal geeft links de afstand naar Oskemen, rechts die naar Almaty.
Ik zal me een beetje moeten inhouden: ik heb de laatste 3 dagen 427 km gereden, en aan dat tempo kom ik te vroeg aan de Mongoolse grens. Mijn Mongools 30 dagen-visum loopt pas vanaf 10 mei. Anderzijds, zo zal ik wat langer in de Russische Altai kunnen zijn, en dat belooft heel mooi te zijn. Misschien kan ik daar ook eens gaan wandelen in de bergen.
Ik logeer in een ex-Sovjet hotel, dat wel behoorlijk gerenoveerd is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten