maandag 1 mei 2017

Dag 8/18-19 Manzherok

Ik ben aangekomen op de 'Chuysky trakt', dat is de weg die Novosibirsk verbindt met Tashanta, het laatste Russische dorp voor de Mongoolse grens. De Chuysky Trakt moet ik nu in zuidwestelijke richting een 500-tal kilometers volgen.
Volgens de Lonely Planet is dat 'one of the world's great drives' en 'one ride you'll never forget'. Ik ben heel benieuwd! Het weer zal bepalend zijn, en dat ziet er voor de eerstkomende dagen niet fameus uit.
De Chuysky Trakt doorkruist het Altai-gebergte, volgens Rusland-kenners het mooiste deel van Rusland.
Gisteren was er veel te veel wind om mijn tent te zetten. In een dorp mocht ik in het rommelige atelier van een schrijnwerker slapen (foto). Nu heb ik een kamertje in een bungalowpark naast de Katun-rivier.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten